"Ik denk veel aan de toekomst, want het is daar dat ik de rest van mijn leven zal doorbrengen."
~ Woody Allen
 

Slecht-nieuws gesprekken

U werkt met patiënten en soms moet u een nare boodschap overbrengen: de klachten kunnen niet opgelost worden, er zijn geen behandelopties meer, de patiënt zal met pijn moeten leven. Óf u moet als leidinggevende een medewerker slecht nieuws brengen. Iemand ontslaan, afwijzen na een sollicitatie, of teleurstellen na een beoogde promotie.

U moet dan een slecht-nieuwsgesprek voeren. Een dergelijk gesprek vergt bepaalde vaardigheden en strategieën.

Na het volgen van de cursus 'Slecht-nieuws gesprekken' heeft u geleerd:

  • Hoe u een slecht-nieuws gesprek moet voeren;
  • Wat de belangrijkste onderdelen zijn van een slecht-nieuwsgesprek;
  • Hoe u contact maakt met de patiënt/cliënt;Hoe u moet omgaan met de emoties van de ander;
  • Wat u moet doen om de boodschap over te brengen.

De training behandelt de theorie die nodig is voor het doen van een slecht-nieuwsgesprek. Slecht-nieuwsgesprekken leert u vooral door het te doen. De training bestaat daarom uit veel praktijkoefeningen. De cursus vindt plaats in een kleine groep in een vertrouwelijke en veilige sfeer. Iedere deelnemer kan goed oefenen en krijgt volop persoonlijke begeleiding en de mogelijkheid om zich verder te bekwamen in het doen van slecht-nieuwsgesprekken.


Meer informatie

Voor al uw vragen over de bovenstaande training kunt u contact opnemen met:

Melisa Jongkind-Vaas
T 072 - 527 91 00
E mjongkind@dokh.nl

Interesse?

Heeft u interesse in de bovenstaande training? Vul dan het onderstaande formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

*
*
*
*