"Wat nooit is betwijfeld, is nooit bewezen."
~ Denis Diderot
 

Veelgestelde vragen

  • Wat moet ik doen als ik HIDHA ben?
    U valt onder de Geschilleninstantie en/of Klachtenregeling van uw werkgever, mits uw werkgever een aansluiting bij DOKh heeft afgesloten.
  • Wat moet ik doen als ik waarnemer ben?
    U dient zich persoonlijk aan te sluiten bij de Geschilleninstantie. Voor de Klachtenregeling (waaronder inzet Klachtenfunctionaris) kunt u met uw opdrachtgever(s) nader overeenkomen, dat u onder de voorzieningen van de betreffende opdrachtgever(s) valt. U kunt uiteraard ook zelf aansluiten bij een Klachtenregeling of de Klachtenregeling van DOKh.
  • Krijg ik voorlichtingsmateriaal voor mijn patiënten?
    Ja, u kunt voorlichtingsfolders van ons ontvangen voor uw patiënten. Dit kan op aanvraag via klachtenengeschillen@dokh.nl. Hier zijn wel kosten aan verbonden. U kunt ok folders ook downloaden via onze website of uw patiënt verwijzen naar de website waar alle informatie terug is te vinden.
  • Wat zijn de tarieven voor huisartsen in 2019?

Geschilleninstantie en Klachtenregeling

€ 200,- per jaar

Geschilleninstantie

€ 145,- per jaar

Klachtenregeling

€ 80,- per jaar

  • Hoeveel geschillen zijn meegenomen in de aansluiting van de Geschilleninstantie?
    Hier is geen limiet aan gesteld.
  • Hoeveel Klachten zijn opgenomen in de aansluiting bij de Klachtenregeling?
    Hier is geen limiet aan gesteld (met uitzondering van cosmetisch artsen).
  • Moet mijn aios zich aansluiten bij de Geschilleninstantie?
    Nee, de aios is ofwel in loondienst van de huisartsenpraktijk ofwel krijgt een onkostenvergoeding van de huisartsenpraktijk. In beide gevallen is de huisartsenpraktijk degene die zich op grond van de Wkkgz moet aansluiten bij een geschilleninstantie. Een geschil over de handelingen van een aios kan dan ook bij die geschilleninstantie aanhangig worden gemaakt.